Träning

Gruppträning

Vi har har ett stort utbud av gruppträning både på land och i vatten, inomhus och utomhus. Du hittar vårt schema med över 20 pass i veckan i vårt bokningssystem, följ länken nedan.

Du kan boka dig på pass från kl. 12.00 tre dagar i förväg, avbokning sker senast två timmar innan passtart. För att behålla din plats på gruppasset behöver du checka in vid vår reception minst 10 min innan passtart.

Vattenträning & Vattenträning intervall

Vattenträning är träning på grunt vatten, där vattnet är ditt motstånd. Vattnets egenskaper används för att ge effektiv och skonsam träning för hela kroppen. På Vattenträning intervall höjs intensiteten ytterligare för att förbättra din kondition och styrka.

Vattenträning i varmbassäng

Vattenträning är träning på grunt vatten, där vattnet är ditt motstånd. Vattnets egenskaper används för att ge effektiv och skonsam träning för hela kroppen. Varmbassängen har en temperatur på ca 34 grader - vilket bidrar till skonsammare träning för dig med muskel- och ledbesvär.

Morgonyoga vid poolkanten

Denna yogaform har sin utgångspunkt i Hathayoga. Passet är en kombination av mjukt och meditativt samt fysiskt och dynamiskt. Passet anpassas efter både nybörjare och erfarna och ger en skön start på dagen. Medtag egen yogamatta.

Outdoor & Outdoor senior

Outdoor är träning där du främst nyttjar din egen kroppsvikt för att träna så allsidigt som möjligt. Outdoor senior är utformat specifikt för dig som fyllt 60 år och vill bibehålla och bygga upp balans, styrka och kondition.

Easyline

EasyLine är effektiv cirkelträning i lättanvända maskiner som inte kräver några inställningar. Ju snabbare du utför rörelserna, desto tyngre blir det. Du varvar övningar i maskinerna med olika mellanstationer. Detta pass startar under våren.

Cirkel senior

Allsidig cirkelträning för hela kroppen för dig som är 60+. Vi varvar styrke- och konditionsövningar både med och utan redskap. Detta pass startar under våren.

Mamma Bas

Mammaträning för dig som nyligen fått barn. Träning i lugnt tempo med fokus att hitta tillbaka till magens muskler samt bäckenbotten och knipteknik. Barn är varmt välkomna på passen, under ditt ansvar.

Mamma Stark

Mammaträning för dig som vill bli mer utmanad i puls och styrka. Fokus på muskler som behöver stärkas upp efter en graviditet samt bäckenbotten och knipteknik. Barn är varmt välkomna på passen, under ditt ansvar.

Core

Stärk upp mage och rygg med effektiv bålträning. Övningarna anpassas för både nybörjare och träningsvana och passen är 30 min.

Personlig Träning

Personlig träning riktar sig både till dig som är van vid att träna och dig som vill ha hjälp att komma igång. Oavsett bakgrund eller ambitioner hjälper våra personliga tränare dig att hitta en form av träning som passar dig.

På Hjortensbergsbadet har vi personliga tränare som bland annat specialiserat sig inom träning under och efter graviditet, traditionell styrketräning, rörlighetsträning samt seniorträning.

Kontakt

Andrés Goodwin
Lic. personlig tränare
andres.goodwin@befair.se

Andrés är vår PT med särskilt fokus på:

  • traditionell styrketräning

  • rörlighetsträning

  • seniorträning

Veronica Goodwin
Lic. personlig tränare & cert.
MammaMagetränare
veronica.goodwin@befair.se

Veronica är vår PT som specialiserat sig på träning under och efter graviditet. Hon hjälper dig att stärka upp kroppen under graviditeten och förbereda dig fysiskt för livet med barn. Efter förlossning har hon kunskaperna du behöver för att ge kroppen förutsättningar att läka och byggas upp igen.

Mer om träning för dig som fått barn

Kroppen påverkas på flera olika sätt efter en graviditet och förlossning. När magen växer delar sig magmusklerna och för att ge kroppen och musklerna förutsättningar att läka finns det många bra övningar.

VI erbjuder även gruppträning där du får hjälp att hitta tillbaka till bäckenbottenmusklerna och koppla ihop dem med mage, rygg och andning, vidare till höftens muskler och resten av kroppen. Övningarna ger dig en stärkande grund för att klara vardagen och motionsträning - kanske blir du till och med starkare än tidigare!