Träning

Gruppträning

Vi har har ett stort utbud av gruppträning både på land och i vatten, inomhus och utomhus. Du hittar vårt schema med över 20 pass i veckan i vårt bokningssystem, följ länken nedan.

Du kan boka dig på pass från kl. 12.00 tre dagar i förväg, avbokning sker senast två timmar innan passtart. För att behålla din plats på gruppasset behöver du checka in vid vår reception minst 10 min innan passtart.

Vattenträning & Vattenträning intervall

Vattenträning är träning på grunt vatten, där vattnet är ditt motstånd. Vattnets egenskaper används för att ge effektiv och skonsam träning för hela kroppen. På Vattenträning intervall höjs intensiteten ytterligare för att förbättra din kondition och styrka.

Vattenträning i varmbassäng

Vattenträning är träning på grunt vatten, där vattnet är ditt motstånd. Vattnets egenskaper används för att ge effektiv och skonsam träning för hela kroppen. Varmbassängen har en temperatur på ca 34 grader - vilket bidrar till skonsammare träning för dig med muskel- och ledbesvär.

Morgonyoga vid poolkanten

Denna yogaform har sin utgångspunkt i Hathayoga. Passet är en kombination av mjukt och meditativt samt fysiskt och dynamiskt. Passet anpassas efter både nybörjare och erfarna och ger en skön start på dagen. Medtag egen yogamatta.

Outdoor senior

Träning utomhus anpassad för dig som är senior. Men självklart är alla åldrar välkomna.

Allsidig cirkelträning med både kroppsanpassade övningar och redskap där du får jobba med både puls och styrka.

Zumba

Träningen det svänger om! Skaka loss varje muskel i kroppen på ett härligt danspass.

AquaZumba


Om du adderar vattenträning med latinsk dans får du just detta.

Att träna i vatten är både skonsamt och kul.


Cirkelträning gym

Cirkelträning i gymmet där vi använder maskiner och redskap. Perfekt för dig som vill träna i gymmet under vägledning av en av våra personliga tränare.

Cirkel vatten/ land


Ett unikt pass som är både roligt, utmanande och effektivt.

Du tränar i badkläder och varvar övningar på land och i vatten.

Både puls och styrka.

Easyline

EasyLine är effektiv cirkelträning i lättanvända maskiner som inte kräver några inställningar. Ju snabbare du utför rörelserna, desto tyngre blir det. Du varvar övningar i maskinerna med olika mellanstationer.

Cirkel senior

Allsidig cirkelträning för hela kroppen för dig som är 60+. Vi varvar styrke- och konditionsövningar både med och utan redskap.

Mamma Bas

Mammaträning för dig som nyligen fått barn. Träning i lugnt tempo med fokus att hitta tillbaka till magens muskler samt bäckenbotten och knipteknik. Barn är varmt välkomna på passen, under ditt ansvar.

Mamma Stark

Mammaträning för dig som vill bli mer utmanad i puls och styrka. Fokus på muskler som behöver stärkas upp efter en graviditet samt bäckenbotten och knipteknik. Barn är varmt välkomna på passen, under ditt ansvar.

Core

Stärk upp mage och rygg med effektiv bålträning. Övningarna anpassas för både nybörjare och träningsvana och passen är 30 min.

Personlig Träning

Personlig träning riktar sig både till dig som är van vid att träna och dig som vill ha hjälp att komma igång. Oavsett bakgrund eller ambitioner hjälper våra personliga tränare dig att hitta en form av träning som passar dig.

På Hjortensbergsbadet har vi personliga tränare som bland annat specialiserat sig inom träning under och efter graviditet, traditionell styrketräning, rörlighetsträning samt seniorträning.

Kontakt

Andrés Goodwin
Lic. personlig tränare
andres.goodwin@befair.se

Andrés är vår PT med särskilt fokus på:

  • traditionell styrketräning

  • rörlighetsträning

  • seniorträning

Veronica Goodwin
Lic. personlig tränare & cert.
MammaMagetränare
veronica.goodwin@befair.se

Veronica är vår PT som specialiserat sig på träning under och efter graviditet. Hon hjälper dig att stärka upp kroppen under graviditeten och förbereda dig fysiskt för livet med barn. Efter förlossning har hon kunskaperna du behöver för att ge kroppen förutsättningar att läka och byggas upp igen.

Mer om träning för dig som fått barn

Kroppen påverkas på flera olika sätt efter en graviditet och förlossning. När magen växer delar sig magmusklerna och för att ge kroppen och musklerna förutsättningar att läka finns det många bra övningar.

VI erbjuder även gruppträning där du får hjälp att hitta tillbaka till bäckenbottenmusklerna och koppla ihop dem med mage, rygg och andning, vidare till höftens muskler och resten av kroppen. Övningarna ger dig en stärkande grund för att klara vardagen och motionsträning - kanske blir du till och med starkare än tidigare!

Vill du veta mer om seniorträning?

Vi har ett stort utbud av just seniorträning.

Flera av våra instruktörer och Personliga tränare har även fördjupat sig i träning för dig som är 60+

Du kan därför känna dig fullt trygg med att få den hjälp du önskar.


Dagtid är majoriteten av våra medlemmar seniorer vilket ger en härlig gemenskap bland de tränande.


Vill du veta mer? Kontakta vår Personliga tränare Andy som är seniortränare.

Andres.goodwin@befair.se

Vill du veta mer om Mammaträning?

Vi har ett stort och växande utbud av träning för dig som fått barn eller är gravid.

Under vägledning av våran Cert. MammaMagetränare och Pt Veronica får du hjälp att hitta tillbaka till magens muskler efter graviditet.
Vi lägger också mycket fokus på andra muskler som behöver stärkas upp som ben, rumpa och rygg.

Veronica har många års erfarenhet av mammaträning samt fem egna barn och massor av kunskap i bagaget.
Du kan därför känna dig trygg under ett mammapass hos oss.

Ditt eller dina barn är alltid välkomna på passen men det är du som förälder som har ansvaret.

Vill du veta mer? Kontakta veronica.goodwin@befair.se